Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

donderdag 20 september 2007

Hier ben ik weer!

Hoi allemaal!
Het is wel weer eens de hoogste tijd om wat te schrijven!

Als eerste wil ik even zeggen dat ik een Nichtje er bij heb....Emma Paula is haar naam en de trotse ouders zijn Jans en Katrien en m'n neefje Lukas heeft een zusje dus!! Van harte gefeliciteerd!!!

Verder wil ik ff vermelden dat ik nog steeds hartstikke gelukkig ben hier en dat ik NY nog steeds helemaal geweldig en amazing en alles vind. Wat een heerlijke stad en een heerlijke mensen!!!!

Maar eigenlijk weet ik helemaal niet zo goed wat te schrijven aangezien ik zo veel heb meegemaakt omdat het weer zo lang geleden is dat ik wat geschreven heb....
Meriam is hier uiteindelijk 3 weken geweest en we hebben een geweldige tijd gehad. Een vriend van haar Martijn kwam ook nog over voor 10 dagen. Hij kwam op de maandag dat ik vrij was en we hebben hem van het vliegveld gehaald. Hij had een kamer in een hostel geboekt in Chinatown, en na z'n spullen daar gedumpt te hebben zijn we met z'n drieen wat gaan eten bij een diner. Toen Meriam en ik weer thuis op de bank zaten kregen we een telefoontje van martijn...Z'n hostel was echt verschrikkelijk, veel lawaai en allemaal blowende chinezen...Dus Martijn naar mijn huisje gekomen en hij heeft uiteindelijk 3 dagen bij ons op de bank geslapen, aangezien het nogal lastig was om wat anders te vinden. Het was dus een gezellige volle boel in mijn kleine apartmentje. Helaas moest ik de rest van de week gewoon werken, maar het was natuurlijk wel een gezellige week omdat ik elke keer als ik thuis kwam Meriam er was!!! In het einde van de week kwam er nog een vriendinnetje van Meriam, Jolien! Helaas bleef zij maar kort...maar het was wel weer ff lekker om al die nederlanders om je heen te hebben haha! Martijn, Meriam en ik zijn ook nog naar de Metz geweest, wat een echt Amerikaanse experience was, compleet met hotdogs, cotton candy en grote bekers soda. Dat gecombineerd met een gekke schreeuwende chinees (alweer die chinezen)achter ons maakt het een super leuke avond.

Helaas was het ook weer tijd om goodbye te zeggen, wat erg jammer was. Toen meriam weg was ging ook camilla op vakantie dus het was erg stil in huis. Maar doordat ons hotel heel veel spelers, officials, en staff van de US open in huis had was ik druk genoeg met m'n werk. Na een paar weekenden doorgewerkt te hebben hadden we dan Maandag eindelijk de 3 dozen dikke bill af. Wat een opluchting!

Chiharu en ik Alvin hebben nog wat gezellige donderdag avondjes doorgebracht in heerlijke wijnbars en verder,....pffff wat heb ik allemaal gedaan?

Het leven gaat hier zo ontzettend snel, het is echt niet te geloven! Het lijkt wel of ik 2 weken in 1 week prop. Helaas gaat m'n geld ook zo hard...haha.

Om nog van de laatste zomerweekenden te genieten zijn chiharu, alvin en ik samen met Gabe en Chriziani Alvins brazilliaanse vrienden weer op de boot geweest. Het weer was echt prachtig, al koelt het al wel wat sneller af. Dit keer hebben we gewaterskied en op een soort jetski achter de boot aan geweest wat echt heel veel fun was! Chriziani had wat goede braziliaanse sausages and steaks gekocht en terug in de haven hebben we dus nog een heerlijke barbeque gehad op de boot. Wat een leven :).

Verder kan ik wel alle gezellige kroegen, restaurants, en clubs en alles op gaan noemen maar daar zal ik jullie niet mee vervelen. De mensen die me kennen weten wel dat het dan een lang verhaal zal worden, haha. Laat ik maar zeggen dat ik het hier nog steeds erg gezellig heb!

Helaas heb ik ook afscheid moeten nemen van onze Ć¼bergezellige (duits-amerikaanse) buurman die gisteren vertrokken is naar een nieuwe job in IndonesiĆ«...Erg jammer, want camilla en ik hebben een erg leuke tijd met hem gehad. Ook heb ik afscheid genomen van een Collega Meydio, wie z'n stage tijd was afgelopen. Gelukkig heeft ie het goed afgesloten met een gezellig feestje en blijft ie wel in amerika werken dus hij komt vast nog wel een keer langs!

De celebs die ik tot nu toe heb gezien hier: Brad & Angelina & Kids, Tyra banks, Jay manuel, Jennifer Lopez, Shakira....Erg grappig en maxima was in ons hotel, maar die heb ik helaas niet tegen het lijf gelopen.

Verder ben ik een beetje saai vandaag qua verhaaltjes vertellen, dus ik ga maar ff wat foto's hier plaatsen, die spreken wel voor zich. Ze zijn helaas niet up to date, aangezien ik telkens vaker vergeet m'n camera mee te nemen...

Nou ja, dat was het dus wel weer! Iedereen van wie ik kaartjes en smsjes en brieven heb gehad heel erg bedankt! Ik waardeer het echt enorm om af en toe wat vanuit het thuisfront te krijgen!!!

Hier komen de foto's....

Hele dikke kus

Jolien-Meriam-Martijn-Marieke


bbq&boat

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo lieve Marieke.

Leuk dat je weer wat geschreven hebt. Het lijkt wel een groot feest. Nog 4 weken en dan komen we het zelf bekijken hoe het leven bij jou in NY is. Ik verheug me er op!

roeten en een dikke kus Aly

Anoniem zei

Weet je... volgens mij is het al over 3 weken!