Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

zondag 6 mei 2007

Drugtest, kantooruren & Jamba Juice

Hallo allemaal!
Het wordt weer eens tijd voor een kleine update vanuit de states. Zoals de meesten wel van mij weten ben ik niet zo goed in het bijhouden van dit soort dingen, maar op veler verzoek is hier dan mijn story na 5 dagen New York!

Woensdag.........Drugtest
Na een heerlijke nacht in mijn even heerlijke bed vroeg opgestaan. Lekker ontbeten en om 8.15 present op kantoor. Als enige kom ik gelijk met de baas binnen....Maakt dat een goede indruk of lijkt het meer op uitsloven? Hopelijk het eerste. Helaas kon ik niet veel doen, aangezien ik nog niet op een pc kan inloggen en ook nog niet echt weet wat ik precies moet doen heb ik moeten wachten op m'n begeleidster die pas om 9.15 binnenkwam. Heb me maar een beetje ingelezen in van alles. Toen een budget meeting gehad, wat zo snel ging en waar ik dus weinig van snapte. Maar ik mocht dat ook niet verwachten volgens mijn baas, aangezien het pas dag 2 was. Dus ok.
Daarna de metro gepakt naar 77th street om een drugtest te doen. Op een raar kamertje in een potje piesen...haha, het blijft een raar land. Vervolgens door een aardige (knappe!) collega naar de bank gebracht om een account te openen. Wat gelukkig gelukt is.
Om 5 uur alweer klaar. 5 uur? Ja 5 uur! Dat is nog eens wat anders he? Leve het kantoorleven!
Om half 8 had ik een date met dirk en zijn we brooklyn in gegaan. Hier wist hij een heel leuk thais restaurant. Super hip, trendy, druk, gezellig en het allerbeste, cheap! Een appetizer voor 4 dollar, en 8 voor een maincourse! We hebben een heerlijke avond gehad, en na een omweg gemaakt te hebben door downtown brooklyn (oeps) toch weer veilig thuisgekomen.

Donderdag...... 5th avenue!
Dit was mijn crossexposure dag. Dus een ronde gehad op guest relations, front office en reservations, wat erg interessant was. Verder een rondje gemaakt over 5th avenue langs st patricks cathedral, naar rockefeller center en weer terug . En naturlijk alle winkels daartussen meegepakt. Wat een heerlijke stad is dit. Niet alleen de winkels, maar alles. De drukte, de levendigheid, de grote iced café lattes, de vele deli's met ontzettend lekker to-go salad bars and so on. Ik geniet nu al met volle teugen. Op m'n kamer zo'n heerlijke salade gegeten en gaan slapen. Alle nieuwe indrukken zijn toch wel vermoeiend.

Vrijdag.....Cinco de Mayo!
Vrijdag was een leerzame dag. Eerst heb ik een uur meegewerkt met Chiharu, zij regelt alle creditcard betalingen van het hotel. Dit zijn er heeel veel en gaat om nog meer geld. Het doel is te controleren dat het hotel ook echt krijgt wat er betaald moet worden en of het op tijd gebeurt. Ze dealt met mensen die niet snappen waarom dingen zijn afgeschreven, klachten en declined credit cards. Verder is het heel veel controleren. Daarna naar Natalia gegaan die de contractors selecteerd. Dit zijn bedrijven die "op rekening" gebruik willen maken van de diensten van het hotel. Deze bedrijven worden volledig gescreend op wat je maar kan bedenken. Als ze door de selectie komen kunnen ze vanaf 50.000 dollar een cotract krijgen met het hotel.
Toen was Lina aan de beurt. Zij checkt de bills van de banquet functies. Ik ben hier 1,5 bezig geweest met het klaarmaken van de rekeningen en heb leren werken met Opera en Delphi en Holidex. Interessant.
Toen was het cinqo de mayo tijd. Dit is een mexicaanse feestdag die wij in het kader van culturalisering vierden. In kantoor een heel buffet met mexicaans eten en de radio hard aan. Erg gezellig!
Last but not least, Kwame. Hij doet de group-billing, wat een heel ingewikkeld werkje is met heel veel controleren en het vraagt heel veel nauwkeurigheid. Ik heb een tijdje met hem gewerkt en heel veel geleerd. Op het laatst hebben we de rekeningen op de post gedaan. Ik mag geen bedrijfsinformatie blootgeven maar ik kan jullie vertellen dat het om vele miljoenen gaat!
Toen zat m'n dag er weer op. Erg vermoeiend was het wel. Heb nog wat foto's van m'n werk gemaakt en een lieve collega nam me mee naar het dak, heel bijzonder was het om daar te zijn, tussen alle hogen gebouwen.

Vandaag.......Central Park!
Heerlijke dag was het vandaag. Stralend blauwe lucht, lekkere temperatuur, geweldig gewoon. Heb heerlijk uitgeslapen, in bad geweest, maskertje gedaan, nagels gelakt, kortom even goed voor me zelf gezorgd. Toen ontbeten met een enorme energy smoothy van Jamba Juice, mét extra gratis vitamine boost en toen naar Central park gelopen. Ongelooflijk, wat gaaf daar. Het is net als op tv. Met een (wederom enorme) iced green tea van starbucks heb ik me neergevlijd op een vrij stukje gras en heb ik me vermaakt met mensen kijken, een opdracht van school en genoten van de heerlijke zon en de vogels en eekhoorns. Wat een leven!
Op de terugweg nog wat winkels gekeken, en een heerlijke salade gehaald bij chop't, creative salad bar. Daarna met caatje gebeld, wat niet helemaal top ging maar wel heel leuk je even weer gezien te hebben!!!! :) .

Nu ga ik me klaar maken voor een avondje clubben in NY. Ga zo eerst naar tara om m'n appartement te zien en dan gaan we op stap. Heb er zin in!!!

Een beetje een lang verhaal geworden, ik hoop dat jullie de tijd hadden het te lezen!

Ondanks het geweldige leven hier mis ik jullie wel hoor! (ouders, broer, vriendjes en vriendinnetjes) Denk aan jullie!

Dikke knuffel Marieke
PS ik heb een amerikaans abbonement met nieuw nummer: +19174437009
Alle telefoontje, mailtjes, berichtjes, kaartjes, brieven, liefdesbrieven of wat dan ook zijn welkom!!!!!!

Voor foto's van Cinqo de Mayo en m'n werk klik op onderstaande foto!

werk

6 opmerkingen:

Jans Velzing zei

Ha marieke,

Ja NY is een zeeeeeeeeer levendige stad: altijd druk ongeacht het tijdstip van de dag. Grappig trouwens, ik heb ooit in de buurt in een hotel gezeten nl. op 228W 47th Street, hotel Edison. Zou die nog bestaan? In ieder geval niet zo chique als het hotel waar jij nu werkt.
Ik ga maar weer verder met klussen, Lukas krijgt een nieuwe kamer zodat de baby kamer vrijkomt straks in augustus.
Geniet ervan en blijf schrijven, het is leuk om te lezen!

Anoniem zei

Hoi Marieke
Wat weer een verhaal! En je bent nog maar net een week weg. Leuk om zo toch van alles mee te krijgen hoor. Leuke foto,s van je werk en ook die op het dak. Ik ben trots op zo'n mooie dochter.Grappig vond ik ook dat tijdens een wandeling in het Sauerland ik met je praat als je in NY zit. Kort daarop belde Daan met de vraag of ik wist tot hoe laat de winkels in Emmen open waren op 5 mei. Echt een vraag voor hem.
Groetjes Aly

Anoniem zei

He Marieke,
Het klinkt echt geweldig!! Mooie site ook hoor en leuke foto´s. Hoe was je avondje clubbing? Het hotel ziet er ook mooi uit en klinkt interesting je stage ik blijf je zeker volgen via deze site denk dat ik me gaan anmelden maar moet nog even uitzoeken hoe ik dat moet doen. Anyway succes in je 2de week en we skypen ( mijn internet verbinding is beter deze week :)
Dikke Kus Annie

Robert zei

Hey marie,

Top die foto's en verhalen,ik ben nog steed bezig met dat pc bellen enzo gaat niet echt(ik heb nog een jaar de tijd om dit te proberen toch?) hoop snel weer iets van je te lezen.
Groeten Robert

Anoniem zei

Goed dat je 't zo naar je zin heb zus!

ciao & 'n nederlandsche kus

je broer

Anoniem zei

Hey marie, klinkt goed allemaal! Je hebt het wel naar je zin zo te lezen, heb je nog geen heimwee? Die baas van je lijkt wel een echte amerikaan. Leuke mensen? En hoe was het clubben? Nog een cosmopolitan gescoord? Dan is het helmaal marieke in the city ;). X Tjitske