Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

dinsdag 8 mei 2007

Tenjune, Partydresses & Nipple stickers

Hallo allemaal!
Na een veelbewogen weekend maar weer een update. Allereerst wil ik iedereen even meedelen dat ik een gewéldig weekend heb gehad. New York is echt amazing!

Zoals ik in m'n laatste post al schreef ben ik zaterdag avond naar taar gegaan. Gelijk even m'n appartement bekeken, waar zij nu nog woont. Perfect gelegen, binnen 5 minuten ben ik op timessquare. Het is klein maar fijn en ik weet zeker dat ik er een heerlijke tijd ga hebben.
Daar hebben we ons opgetut om te gaan clubben. Had 's middags al een leuk shirtje gekocht en met een skinny jeans, high heels en ietsje meer makeup als anders was ik volgens tara New York proof.
Met de taxi naar The Underbar gegaan, een bar van het W hotel op Union Square. Daar een lekker mojito'tje gedronken en gezellig gekletst en overlegd waar we heen zouden gaan. Ik stond even buiten een sigaretje te roken en raakte aan de praat met een uitsmijter. Die adviseerde mij om naar Tenjune te gaan, een van de meest hippe clubs van New York. Ik moest de eigenaar Eugene de groeten doen van Tony en dan kwam het wel goed. Volgens tara zouden we hoe dan ook nooit binnen komen daar, maar de verhalen waren aantrekkelijk en we besloten om het toch te proberen.

Dus wij met de taxi naar meatpacking district. Er stond een grote rij voor de club...wij balen! Maar het geluk was op onze hand! Een uitsmijter pikte ons na 2 seconden uit de rij, we mochten zo langs iedereen naar binnen. Hahaha, voelde ik me toch even hip! Als je al die andere mensen beteuterd ziet kijken in de rij voel je je toch wel even goed...hoe oppervlakkig ook. Eerst maar even naar de wc om onze looks te checken. Daarna kwam er een kerel naar ons toe, Nemo genaamd die ons uitnodigde om bij zijn tafel te zitten.

In New york is het zo dat rijke mensen, of mensen die gewoon willen opvallen, op private spaces in een club een tafel kopen met drank. Bottle service genaamd. Alleen op uitnodiging mag je daar bij zitten, en deze plekken worden bewaakt door uitsmijters die de VIP's scheiden van het 'gewone volk'( vinden jullie het niet belachelijk...ik wel!! Maar alleen voor deze keer niet hoor hihi). Nemo dus ook zo'n tafel en wij gingen daar heen. De champagne werd ons aangereikt, we stonden tussen alle skinny modellen en hippe mannnen en het feest kon beginnen.

En wat voor een feest! Goede muziek, gratis drank,...(en dan ook echt alles!!!) heel veel lol en voor we het wisten stonden taar en ik nog alleen met de eigenaars op de dansvloer, was de hele club leeg en was het al licht buiten. Dus maar weer naar de taxi naar m'n hotel. Taar bleef gezellig slapen, dus we hebben met z'n tweetjes nog gezellig een afterparty gehouden op mijn hotelkamer. Dit onder het genot van een roomservice hamburger die binnen gereden werd op een linnen gedekte tafel. Toen we wilden gaan slapen en de kamer een beetje naar hamburger begon te ruiken probeerden we het karretje weer uit de kamer te rijden. Toch een beetje beschonken hadden we niet in de gaten dat het een inklaptafeltje was. Het moet er raar uit hebben gezien, twee dames in hun ondergoed die op alle mogelijke manieren een te grote tafel door een te kleine deur probeerden te manouvreren. Maar een lol dat we hadden! Uiteindelijk hebben we maar iemand gebeld en werd het tafeltje door een roomservice attendant met één druk op de knop ingeklapt. Oeps.

Zondag heerlijk uitgeslapen tot 2 uur, daarna met de metro naar de village gegaan om even heerlijk in het zonnetje te lunchen. Wat een mooie wijk en wat een gezelligheid! Omdat tara de volgende dag jarig zou zijn besloten we 's avonds uit eten te gaan in Spice Market, een hip restaurant in meatpackingdistrict. Toen was het voor mij wel tijd om een partydress aan te schaffen! In tara's wijk naar een leuk niet te duur jurkenwinkeltje gegaan, en daar dus m'n allereerste partydress aangeschaft. In new york ben je nooit overdressed, en het begrip less is more nemen ze hier wel héél letterlijk, dus in principe is alles mogelijk. Ik heb uiteindelijke gekozen voor een rode jurk, beetje mouwtjes, decollete tot halverwege m'n navel (maar echt niet ordinair!!!) Een mooie zwierige rok en een half open rug. Ik voelde me net een prinsesje! Omdat je natuurlijk geen bh onder zo'n jurk aan kan, een omdat het ook niet erg charmant is dat je tepels er dwars door heen steken (jaaa je moet ook jurken aan als het onder de 20 graden is) verkopen ze nipple stickers bij zo'n jurk. Hahaha, om je te bescheuren. maar goed, als je het doet moet je het goed doen toch? Om een lang verhaal ietsje korter te maken, we hebben heerlijk gegeten, in onze mooie jurken, en hebben een geweldige avond gehad!

Maandag weer aan het werk, waar ik al telkens meer doe en het dus telkens interessanter wordt en daarna nog een afscheids/verjaardags feestje van tara gehad. Erg gezellig en ook m'n nieuwe roommates ontmoet. Die heeel leuk zijn! Vandaag ook weer gewerkt en nu ben ik net thuis. Vanavond maar even rustig aan doen :-)

Om jullie niet al te lekker te maken met m'n mooie verhalen zal ik ook nog even vermelden dat het ook niet alleen maar rozegeur en zonneschijn is hier. Want ik zal marieke ook niet zijn als ik niet:
-M'n mooie zonnebril zou verliezen...
-M'n telefoon kwijt zou raken....(ik ben dus niet meer bereikbaar op het nr. van vorig bericht!)
-M'n creditcard zou laten crashen...
-De verkeerde pinpas van m'n nederlandse bank zou hebben, waardoor ik geen geld kan opnemen.
-.......

Nou, hopelijk tot snel spreeks allemaal en een hele dikke amerikaanse knuffel!

PS. we hebben niet veel foto's gemaakt maar voor een kleine impressie klik op onderstaande foto...

Clubbing

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb security gebeld met de vraag of ze mij de beelden van jullie met dat karretje beschikbaar wilden stellen. Ze zeiden dat ze in een deuk hebben gelegen, maar dat de beelden niet voor publieke vertoning geschikt zijn. Maak het niet te gek he, want straks word je er nog uitgezet wegens overlast! Wat een verhaal...

Anoniem zei

Wauw Mariek, dat klinkt echt suuuper, net als al die verhalen waar Tara & Kim ons ook jaloers mee maakten!! Je ziet er ook super goed uit joh!! Volgens mij voel jij je wel thuis in deze wereld :)
Werkse deze week xxx Hanna

Anoniem zei

Héé zussie,

als je de volgende keer naar zo'n club gaat moet je me ff bellen want dan ga ik gezellig mee. hahaha.

x

je broertje

Anoniem zei

Hallo Marieke,

Dit verhaal klink wel weer heel vertrouwd als en "Marieke" verhaal.
Veel plezier, nieuwe kleren, dingen kiwjt zijn....
Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik heb weer 2 uur bij Erna gezeten ( onze kapster) Je moet de hartelijke groeten hebben.

saskia zei

He Marieke,
Wat een super verhalen joh, gaaf dat je het zo naar je zin hebt! Echt stoer van je om in je eentje naar NY te gaan, hoop echt dat je een super tijd gaat beleven.
Leuke foto's ook en wat zie je er goed uit man!
Nou geniet ervan en pas goed op jezelf.
Liefs Saskia.
P.s. Sorry dat ik niet in het villa-weaze boek sta. Was een beetje langs me heen gegaan in Azie.