Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

zaterdag 12 mei 2007

ManiPedi, Linsday Lohan, en werken

Nog maar weer even een korte udate!

Deze week is heel snel voorbij gegaan. Ik weet niet echt meer wat ik op welke dag gedaan heb, maar het was weer een grote ervaring.
Dinsdagmiddag heb ik een 'manipedi' laten doen. Een manicure en pedicure dus. Dit doen ze zo ongeveer op elke straathoek en bijna voor nop. Maar toch voelt het heerlijk lekker speciaal.

Als als een 'echte' New Yorker stapte ik met een grote Cafe Latte (low fat milk!!!) de Nailspa binnen. Hier zaten allemaal ijverige chineesjes nagels te in alle kleuren van de regenboog te lakken en overwerkte voeten op te fleuren. Ik mocht op een grote stoel zitten met m'n voeten in een heerlijk geurend bubbelend voetenbadje. De stoel was verstelbaar en verwarmd en met een druk op de afstandbediening ging ie naar wens, hard masseren, zacht masseren, pulserend masseren, roterend masseren, noem maar op. Genietend van m'n koffie begon één chineesje m'n voeten te masseren en te vijlen en met warme doeken te bedekken terwijl een andere zich bekommerde om mijn handen. Een lekkere hand pols en onderarm massage, niet verkeerd hoor! Na een zware dag werken, even lekker de oogjes toe en ontspannen. Nou ja, ontspannen,...het chineze gekwebbel werkt toch niet erg ontspannend, maar voor de afleiding werd er ook een film vertoond op één van de grote flatscreens dus dat was ook wel prima.
Voor een paar dollar werd ik ge-upgraded naar een uitgebreide voetmassage. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Ondertussen zat een ander zich druk bezig te houden met een ingescheurde duimnagel. Ik dacht dat ie er wel af moest, maar het is natuurlijk niet mooi om 1 korte nagel te hebben, dus met een supergoedje werd m'n nagel vakkundig hersteld.

Toen was de ontspanning over en werd ik grondig gescrubd en gevijld. Of ik een French manicure op m'n teennagels wou....HUH,...ja tuurlijk waarom ook niet. Na iets meer dan een uur kwam ik naar buiten met mooi gelakte nagels, opgekrulde pijpen en slippers onder m'n pak. Gelukkig was het om de hoek van m'n hotel dus hoefde ik niet zo ver te lopen.

De chineze mevrouw had me op het hart gedrukt de boel nog wel zeker 40 minuten te laten drogen en voorzichtig aan te doen, maar ik moest weer eens nodig naar de wc en heb daarmee gelijk de helft van m'n mooie nagels weer geruïneerd. Ach ja, het gaat ook om het idee he. :-)

M'n werk is leuk, ik doe nu de creditcard postings helemaal alleen, wat ik best wel spannend vind. Het gaat namelijk wel om heel veel geld wat allemaal op de goede plek moet terecht komen, en de verschillende computerprogramma's die ik ervoor moet gebruiken zijn op z'n minst verwarrend te noemen. Maar door mijn altijd nauwkeurige (ahum) aantekeningen gaat het best goed. (als in"he in welk programma ben je nou bezig?" "oeps, dit is niet de goede zeker?" "nee, ik denk dat je je aantekeningen van group billing gebruikt!" "oh wacht, ik zit op de verkeerde pagina!") achja,...pas volgende week neem ik tijdelijk deze functie echt helemaal over dus dan gaat het wel goed.

Woensdag was tara's laatste dag hier en dat moest natuurlijk gevierd worden. We waren uitgenodigd in Tenjune, op een private party hosted by Linsday Lohan. Dus wij om half 10 weer opgetut en wel naar meatpacking district. Eerst wat gegeten in Vento, een wijn en kaas bar, waar we tot half 1 buiten hebben gezeten. Daarna op naar Tenjune. Na even wachten op de eigenaar werden we over de rode loper naar binnen geleid. We werden weer bij een tafel uitgenodigd en na een glaasje champagne met aardbeien waren we weer helemaal in de partymood! Tara, het was een leuk afscheidje! Ik ga je hier wel missen hoor als partymaatje!!! Maar veel plezier in Dubai en Camilla en ik houden je op de hoogte!!!

Helaas was het voor mij weer vroeg dag en vermoeid ben ik weer aan het werk gegaan.
Vandaag ook weer gewerkt en nu zit ik lekker op m'n kamer Law en Order te kijken.
Morgen vroeg op, koffers pakken en verhuizen! Helaas heb ik mijn mamsie niet hier om m'n koffer efficient in te pakken dus ik denk dat ik wel een paar keer op en neer moet. Maar dan zit ik lekker in m'n eigen appartement! Heb er echt zin in om m'n eigen stekkie te hebben. Leven in een hotel is leuk, maar na een week heb je dat ook echt wel gezien. (hoe doen ze dat toch in gtst?).

Nou mensen, allemaal een fijn weekend gewenst en tot spreeks!

Liefs Marieke

PS had ik al gezegd dat ik weer een telefoon heb? Een heel lelijk ding, die amerikanen lopen echt achter wat dat betreft. M'n telefoon heeft zelfs nog een antenne! M'n nummer is 191-744-370-09.

M'n adres vanaf dit weekend is:
626 10th avenue appartment 4D
New York, NY 10036

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Een korte updat zei je toch?
Allemensen wat een verhaal, en wat maak je weer veel mee. Begin haast jaloers te worden waarom ik er niet gewoon bij ben!
Leuke foto's ook weer, alhoewel ik persoonlijk ook graag wat straat foto's zou zien van opwaaiende rokken boven stoom uitbrakende roosters en zo...
Je bent nog geen 2 weken weg en hebt al zoveel te delen met ons, leuk! Ben natuurlijk ook benieuwd naar wat je ons níet vertelt:-)

Anoniem zei

Living the rich life...!
X Tjitske

Anoniem zei

Lieve Marieke
Vanaf het begin heb ik alles gelezen wat jij allemaal doet. Volgens mij heb je het wel naar je zin.
Veel liefs van Oma

Anoniem zei

Dag Marieke,

Als je jouw verslagen zo leest is het één groot feest in the Big Apple.
Ik zou zeggen: ga zo door met schrijven, dan hoef ik er niet meer heen, want dan weet ik alles al.
Heb je al eens gegeten in een goedkoop restaurant zoals Perkins of Denny's? Je wedervaren in zoiets zou ik graag te weten komen.
Trouwens, heb je al een uitgever gezocht voor het toekomstige boek in verslagvorm?

Groeten van Egbert

Anoniem zei

Hee girl!
Ik had je een sms gestuurd, hoop dat je hm gehad hebt, want het is wel een heel raar nummer! Je moet even je mail checken dan komt er ook een update uit Nederland. Dikke kus Meriam

Anoniem zei

He mariekje,

Hoe bevalt het in je nieuwe mansion? En je roomies zijn ze gezellig? ik ben hard aan het sparen om langs te komen! Dan wil ook naar een nailspa met ijverige chineesjes en massage stoelen. Ha ha echt leuke verhalen. Dikke kus Annie

Anoniem zei

Marieke,

ik mis je! Hoe bevalt het op mijn kamer?
dikke kus
Tara

Anoniem zei

Hoi marieke,

Wauw, jij hebt al heel wat gedaan en meegemaakt. Superleuk om alles te lezen.
Ben je al plattelandsmeisje af aan het worden??
Je kunt er wel een leuk boek van maken.
(maar dat zei Egbert ook al las ik net)
Heb je nog een echt leuk typisch BIG APPLE recept?
We wensen je heel veel (werk-) en vrijaf plezier! We volgen al je verhalen.
Groeten Hetty, Gerard , Boudewijn , Diederik