Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

zondag 20 mei 2007

M'n Apartement, werken & stappen

Hoi iedereen!
Na een week maar weer even een update van mij.
De tijd gaat hier zo snel, ik vergeet gewoon hier wat neer te zetten!

Vorig weekend ben ik dus verhuisd. Zaterdag met m'n eerste lading kleren deze kant op gegaan en alles eerst eens grondig schoon gemaakt. Daar ben ik de hele dag mee bezig geweest en moe maar voldaan ben ik weer terug gegaan naar m'n hotel om daar voor het laatst in m'n super kingsize bed te slapen. Zondag m'n laatste spullen meegenomen en in m'n kamer(tje) getrokken.

Zondag avond heb ik nog wat met Camilla gedronken, wat erg gezellig was en maandag was het weer vroeg dag! Ik heb namelijk besloten om elke dag naar m'n werk en weer terug te lopen. Het is een half uur lopen dus ik ga elke ochtend rond kwart voor acht van huis. Het is echt super leuk om die wandeling te maken. Ik voel me echt een New Yorker. In m'n pak met m'n slippers eronder, gewapend met een grote koffie of een fruitsalade voor onderweg begeef ik me in het "forensenverkeer" van NY. Ik neem elke dag een andere route zodat ik zo veel mogelijk zie maar het is elke keer even grappig. Ik loop altijd over times square of broadway. Kan ik even een korte glimp van het news opvangen op een van de grote schermen die daar hangen, of een ive opname van een of ander niewsbulletin bekijken. Als ik een beetje omloop loop ik langs rockefellercenter waar ze nu een golfbaan hebben gebouwd. Heel interessant allemaal. Deze week regende het. Levens gevaarlijk is het dan op straat. Iedereen met een paraplu, het is echt een ware uitdaging om dan veilig op m'n werk te komen.

Op m'n werk gaat het allemaal goed. Chiharu is nu op vakantie dus ik heb haar functie als assistant credit manager, wat tot nu toe erg goed gaat. Blijft wel spannend om verantwoordelijk te zijn voor het innen van zo veel geld, maar dat maakt het ook juist leuk en dat je extra alert blijft.

Verder nog gesprekken met m'n baas gehad over wat ik in de toekomst ga doen en het is nog niet zeker, maar d'r liggen wat leuke mogelijkheden voor me qua projecten dus ik ben heel benieuwd hoe we er uiteindelijk uitkomen.

Ook heb ik er nog een tweede baantje bij. Ik ga oppassen op de 3 jaar oude tweeling van de General Manager van het hotel. Zij wonen in het hotel, dus ik kan uit werk zo naar hun verdieping om op te passen. Ik mag volgens mijn visa geen 2e job hebben, maar dit mag wel en ik krijg er wel leuk voor betaald. Verder is het natuurlijk altijd goed om op goede voet met de GM te staan.

Donderdag nog met camilla een drankje gedaan in het W hotel en vrijdag tot 7 uur gewerkt. Erg vermoeiend. Omdat ik geen zin had om te lopen heb ik mezelf verwend met een taxi. Heel grappig weer, want om rond 7 uur een taxi te krijgen op parke ave is echtg lastig. Er waren al 2 van die zwarte verlengde chiquere taxi's voor me gestopt, maar die zijn ongeveer dubbel zo duur dus ik bleef maar wachten op een vrije Yellow Cab. Op een gegeven moment stopte er weer zo'n andere taxi voor me, zo'n Chrysler (ca weet denk ik wel welke ik bedoel) en na een beetje afdingen wou ie me voor 10 dollar wel brengen (wat dezelfde prijs is voor in yellow cab) dus ik zat in mijn geblindeerde auto terug naar huis....haha, erg leuk.

's Avonds weer met camilla afgesproken en met dirk, raymond, wouter en nog wat vrienden van hun. Eerst hebben cam en ik wat gegeten in zo'n echte amerikaanse diner (zoals je op tv ook altijd ziet, met van die rood leren bankjes ed.) maar dit was in meatpacking district zo dit was een iets hippere diner met een dj. Erg leuk. Heerlijk macaroni & cheese en een grilled chicken sandwich gegeten. Daarna naar Marquees gegaan, keer wat anders dan tenjune maar ook erg leuk! (heb nog acteurs uit de soprano's en grey's anatomy gespot!) Eerst een tijdje met de hele groep gestaan, daarna werden cam en ik uitgenodigd bij een tafel, dus hebben we ons weer te goed gedaan aan champagne, aardbeien en chocola...lekker decadent. Vervolgens zouden we nog met het clubje door wie we waren uitgenodigd naar tenjune gaan, dus wij met de champagne in de limo. Haha....toen ik mark belde bleek tenjune al dicht te zijn dus zijn we maar een afterparty gaan houden in een van de enorme suites van Freddie (door wie we waren uitgenodigd) en z'n vriendin. Was weer echt lachen en ik was pas om half 7 thuis.

Gister dus lekker de hele dag op de bank films zitten kijken en vroeg naar bed gegaan. Het is hier nu kwart voor 1 en ik lig nog steeds in bed.
Waar ik trouwens nog echt aan moet wennen is het lawaai hier. Ik woon aan een drukke straat en het verkeer gaat non stop door. Sirenes, toeteren harde muziek, echt wat een herrie. Ik slaap met oordoppen in en aangezien ik ook geen donkere gordijnen heb heb ik ook zo'n slaapmasker op. Lekker charmant.

Wel woon ik hier dus top. Alles is in de buurt en het is hier heel veilig. M'n kamertje is klein, maar voldoet prima, en ik heb een eigen badkamer wat dus echt heel riant is. De woonkamer is nu nog niet zo gezellig, maar camilla komt hier eind van de maand wonen en dan gaan we de boel helemaal pimpen. Heb er echt super veel zin in en ik denk dat camilla en ik hier echt een geweldige tijd gaan hebben met z'n tweetjes.

Nou, het is weer een lang verhaal geworden dus ik stop maar weer eens.
Ga lekker even douchen en dan de metro naar ergens pakken. Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt, maar ik beloof echt om er meer te gaan maken. Wel kunnen jullie hier beneden klikken voor de foto's van m'n apartement!

Tot spreeks maar weer allemaal!
Dikke kus, marieke

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Marieke.
Het blijft een hectisch leventje daar. Leuk dat je er elke week over schrijft. Dat moet je wel volhouden hoor.
Kusjes van je moeder.

Anoniem zei

Hee girl!! Ziet er goed uit! Lekker knus, haha! En zag dat ons fotoboekje een mooi plaatsje heeft gekregen. Denk je dat het gaat lukken om daar drie weken met z'n tweeen te vertoeven? X Meriam

Anoniem zei

Hoi Marieke, hoe is het nu met je? Leuke week tot nu toe?! Appartementje is prima lijkt me, lekker eigen plekje! Ik ben nu eventjes in Grun, voor een gesprek over een cijfer, kom 0,1 te kort!! En tis mn laatste tentamen. Daarna het weekend naar Makkum met de family, lekker chillen en dat kan ik ook wel gebruiken! Moe van alle drukke (maar wel leuke) dingen! XX Tjitske

Anoniem zei

Hey Marieke,

Je verhalen zijn geweldig om te lezen! Ben blij te lezen dat het zo goed met je gaat, blijven genieten hoor!
Hier in Emmen gaat het ook goed, alles gaat lekker z'n gangetje.
Je krijgt de groeten van Robert.

Liefs Evelien