Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

vrijdag 8 juni 2007

Daar ben ik weer!

Zo, dat is een tijd geleden he?
Sinds ik in m'n appartement zit, zit ik veel minder achter m'n computer dus vandaar.
Het betekent dus niet dat ik een saai leven heb hier en niets te vertellen heb!!!
Ik heb weer zoveel beleefd de afgelopen tijd, en na aandringen van meerdere mensen schrijf ik toch maar weer een stukje!

Tja, waar moet ik beginnen....
Twee weken geleden heb ik een touristisch weekje gehad. Touristisch of niet, het was geweldig! Ik ben op de empire statebuilding geweest, wat gaaf was dat zeg, zo'n geweldig uitzicht, niet te geloven! We hadden ook nog geluk, we gingen na werktijd en het was zo rustig dat we gelijk door konden doorlopen. Als ubertourist ik nog zo'n telefoon ding gekocht die als je bij het juiste nr. gaat staan verteld wat je allemaal ziet. Toch was het interessant om nog een beetje geschiedenis mee te pakken.

Verder een aantal keer heerlijk uit eten geweest, wat hier in new york niet te vermijden is. Overal is eten, waar je ook komt, hoe laat het ook is. Zelfs op tv wordt er constant reclame gemaakt over eten. Je moet wel heel sterk zijn om dat allemaal te weerstaan. Ik doe een aardig goeie job in het weerstaan van al het lekkers, maar voor degenen die nog weten hoe ik eruit zag toen ik weg ging, ik ben hier en daar al wel een beetje aangekomen hoor! De brownies en muffins onderweg in plaats van een 'lastig' ontbijt zijn toch echt te verleidelijk.

Ok, dat was niet echt touristisch, maar ik ben ook nog op een boottocht om manhattan geweest, heel gaaf en heel mooi om alles te zien, bij ellis island, statue of liberty langs, alle wijken, de punt of manhattan, de parken, Echt heel mooi. We hadden supermooi weer en ik ben nogal verbrand die dag!

Ook ben ik naar china town geweest, wat echt heel bijzonder is omdat het zo anders is dan manhattan, al die rare tentjes, winkeltjes heel grappig. Daarna doorgelopen naar the brooklyn bridge en manhattan bridge wat ook erg mooi was.

En het allerleukste ik ben naar een echte broadwayshow geweest! Naar Mamma Mia! In zo'n echt mooi oud theater en we hadden super mooie plekken, vlak voor het podium. Het was echt super mooi en gaaf om daar te zijn. Het is echt een feel-good musical.

Ground Zero was een ander verhaal, alles behalve feel good. Wat bizar om daar te zijn. De gaten in de grond waar ze nu hard aan het bouwen zijn, de foto's die overal hangen, de treurige mensen. Ook al is het al weer een aantal jaar geleden, het is zeer indrukwekkend. Daarna maar even uitgewaaid in battery park op de punt van manhattan en lekker van het zonnetje genoten.

Het is hier namelijk heerlijk weer, al drie weken lang. Daarom is Central Park ook een veel bezocht adres. Niet alleen door mij! Ongelooflijk wat een drukte daar op een mooie dag. Maar wel heel erg leuk. Een dinertje @ the boathouse midden in manhattan was de afsluiting van ons touristische weekje. Romantisch plekje daar zo aan het water....lekker wijntje erbij, geweldig. Een man erbij en het was helemaal compleet geweest! Gelukkig kunnen camilla en ik het ook wel zonder man af, haha!

Camilla is dus mijn nieuwe huisgenootje. Ze is echt super cool! We hebben echt een superleuke tijd samen. We hebben dezelfde werktijden dus ontbijten samen en hebben 's avonds samen dinner. Beetje bankhangen door de weeks lekker filmpjes kijken, super leuk! Echt fijn om thuis te komen en iemand hebben om mee te ouwehoeren. Beetje chips en chilli en biertjes eten drinken op de rooftop, beetje wandelen langs de hudson. Erg gezellig.

Afgelopen weekend ben ik op bezoek geweest bij edwin en danny in New Jersey, wat erg gezellig was. Toen ik vrijdag bij shorthills uitstapte op het station was het zowaar een verademing, de ruimte, het gras, de bomen en de vogels. Pas 4 weken hier en ik mis het plattelands leven nu al!!! Haha. Bij ed en danny gezellig gekletst 's avonds en de trein gemist dus maar blijven slapen, heerlijk een nacht zonder verkeerlawaai! De prijs die ik ervoor moest betalen was dat het de volgende ochtend alweer vroeg ochtend was met cas en sil, maar dat was het wel waard! overdag beetje in de tuin gehangen, in het zonnetje gezeten en met de kids gespeeld en 's middags door danny weer naar het station gebracht.

's Avonds met Dirk en Hanneke naar Pacha geweest, wat vlak bij mijn huis bleek te zijn! Net zoals een gave bar in het W hotel. Wat woon ik toch heerlijk. In Pacha draaide Roger Sanchez, en het was een super gaaf feest. Lekker gedanst, goede muziek en een gezellige sfeer. Heerlijk! Om 4 uur om m'n te hoge hakken en m'n te koude jurkje naar huis gestrompeld.

Oja, zondag stuitte ik op een garage sale bij in de straat naast m'n appartement. Heel anders dan een hollandse vlooien markt, ze verkopen merkkleding en schoenen, gave hebbedingetjes voor je huis en er lopen allemaal hele hippe mensen rond en het is een gezelligheid van jewelste. echt heel grappig. Ik heb voor 10 dollar een paar spliksplinternieuwe steve madden (schijnt hier een merk te zijn) pumps op de kop getikt. Ze zijn van gevlochten leer met bruin en goud en zilver en met een idioot belachelijke veel te hoge hak. Echt dat een normaal mens daar op kan lopen, ik moet nog hard oefenen om met de New Yorkse dames mee te stappen, haha. Als er mensen zijn die mijn zilveren (die de mannen zo lelijk vonden) pumps nog weet, deze hakken zijn meer dan twee keer zo hoog. Echt geweldig. Iets verder vond ik een tasje wat precies bij de schoenen past voor maar 5 dollar. Mooie koopjes dus!

Zo lang verhaal he? ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat wordt denk ik een beetje boring voor jullie. Camilla komt net thuis dus ga even bijkletsen.

Nog even over m'n werk, het is super leuk, ik leer ontzettend veel en heb gezellige collega's. Dinsdag nog wat met hun gedronken, echt leuk. Ik krijg ook telkens meer verantwoordelijkheden en heb het echt super naar m'n zin. Het lijkt door dit verhaal wel of ik niet zoveel werk en alleen maar leuke dingen doe, maar ik werk 5 dagen per week en maak lange dagen dus ik doe ook nog wat nuttigs!

Oja, Caatje, ontzettend veel bedankt voor je brieven, echt zo ontzettend leuk om dat allemaal te lezen, dat mag je elke week wel doen!!!! Robert en evelien ook heeeeel erg bedankt voor de kaart, zo leuk oj dat hier te krijgen!

Ok nu stop ik echt, dikke kus en knuffels voor iedereen!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Héé lieve zus! leuk om weer eens van je te horen. ik zie dat je het super naar je zin hebt daar in Amerika. tot over een paar maandjes ;-)

-x-

je broertje

Anoniem zei

Ha, die Marieke.
Eindelijk staat er weer eens een geweldig verhaal. Wat heb je leuk geschreven over je touristische weekje, dat heb je mooi gedaan.Ik denk dat je in oktober een prima reisleidster voor ons kunt zijn.
Wel goed op jezelf passen hé.
Groetjes en kussen'
Je moeder