Welkom op mijn weblog!

Hallo allemaal! Op deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen in the Big Apple volgen. Ook probeer ik zoveel mogelijk foto's te plaatsen. Blijf me volgen en laat af en toe een berichtje achter, want ik ga iedereen natuurlijk heel erg missen! Een jaar is best lang!
Kus, Marieke

dinsdag 19 juni 2007

Clubbing, babysitting & Bon Jovi

Hier even een korte update vanuit The Big Apple.
Bij m'n vorige bericht had ik helemaal geen foto's geplaatst terwijl ik juist zulke mooie foto's heb gemaakt dus die moet ik er sowieso opzetten. Verder heb ik niet zo heel veel te vertellen. Ik leef m'n leventje hier en dat gaat heerlijk. New York is en blijft amazing, geweldig, gestoord, heerlijk enzovoorts. Elke dag valt me dat weer op. Maar elke dag valt het me ook op hoe meer ik aan deze stad begin te wennen. New York en ik worden zo langzamer hand best goede vriendjes samen. Ik leer hem telkens beter kennen, en hij laat beetje bij beetje op steeds meer van zichzelf zien. De juiste metro routes, de shortcuts, de leuke shop straten, de deli's met het lekkerste eten én de leukste mannen achter de kassa. De k-mart (cheap en handig), victoria's secret (morgen begint semi-annual sale!!!) abercrombie, de leuke boutiekjes (hoe schrijf je dat)en de fleamarkets. Elk weekend vlak bij mijn huis!!!

M'n werk is nog steeds leuk, m'n collega's zijn gezellig, en ik krijg steeds meer verantwoordelijkheden en we hebben vooral veel lol op het werk. Een keer in de week pakken we een gezellig happy hour met een heel stel en met z'n allen zijn we een mooi maf stel.

Morgenochtend ga ik met Gina om 7 uur naar Bon Jovi op rockefeller plaza....haha, lekker vroeg he, maar wel grappig toch? Ff een klein concertje meepakken voor werk aan. Het verslag schrijf ik hier nog wel.

Vorige week heb ik voor het eerst opgepast op de twins van de hotelmanager, Arpad. Twee schattige jongentjes van 3, Nicholas (Nikcy) en Alexander (Alex). Ze deden een beetje moeilijk met op bed brengen omdat er ook nog een meisje van 5 bij was, de dochter van de broer van Arpad. Zij was nogal jaloers dus, jengelde nogal maar na 20 minuten had ik de boys in bed en was ik met Keira door de kamer aan het wandelen om haar rustig te krijgen. Heb m'n geheime strategie al ontdekt, amerikaanse kinderen worden heel rustig van Nederlandse slaapliedjes, waarschijnlijk omdat ze er toch niet van begrijpen, haha. Scheelt maar weer mooi dat dit toevallig de enige slaapliedjes zijn die ik ken! Zaterdag ga ik weer oppassen, ben benieuwd hoe het dit keer gaat!

Dit weekend ben ik gezellig met Dirk, Raymond en Sebas die uit San Fransisco kwam wezen clubben. We zijn naar Marqui gegaan en we hebben een onwijs leuke avond gehad. Lekker gedanst en gelachen echt een mooie avond gehad. Toen de club dicht ging zijn hebben we wat biertjes en tortilla chips en salsa gehaald en zijn we bij mij op de rooftop gaan zitten. Echt super mooi daar, we hebben de zon zien opkomen achter de gebouwen van New York, heel gaaf.

Nou, nu ga ik maar eens slapen aangezien Gina en ik hebben afgesproken elkaar om 6 uur morgen ochtend wakker te bellen, dus het is weer vroeg dag!!

Hieronder zet ik nog wat foto's neer, alleen kijken als je tijd hebt want het zijn er nogal veel!

Dikke kus Marieke


Foto's Boottocht

Toeristisch 1


Foto's WTC en Battery Park en Boathouse
toeristisch 2



Foto's Empire State Building, Grand Central en Mamma Mia
Toeristisch 3


Foto's avondje met de mannen
Marqui

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee lieve zusje!

leuk om weer een verhaaltje van je te lezen. papa en mama zijn net weer terug uit praag! ze hebben een mooi sporthemd voor mij gekocht en echte tommy slippers! jaja!

nou over een paar maandjes zien we elkaar weer

ciao ciao

je kleine broertje